Google Analytics 4: як налаштувати та користуватися системою?

Google Analytics 4: що це, як налаштувати та користуватися системою

Зміст
1 Принципи роботи Google Analytics: старе та нове
2 Переваги GA4
3 Як встановити Google Analytics 4: створення облікового запису
4 Налаштування інструменту: створення лічильника Google Analytics 4
5 Що таке тег або ідентифікатор відстеження Google Analytics
6 Встановлення ідентифікатора відстеження Google Аналітикс 4
7 Як зв’язати Google Ads та GA4
8 Інтерфейс Google Analytics 4
9 Нове меню в GA4
10 Як створити уявлення в Google Analytics 4
11 GA4 як частина екосистеми Google Analytics 360 Suite
12 Що краще використовувати: GA або GA4
Інструмент звітності Google Analytics широко використовується в інтернет-маркетингу для відстеження взаємодії користувачів із сайтами, мобільними програмами та API-інтерфейсами. Більшість знає цю платформу як сервіс, який допомагає дізнатися обсяг трафіку, визначити важливі маркетингові канали і виміряти їх KPI. 2020 року вийшла нова версія аналітики Google Analytics 4, яка значно відрізняється від традиційної Google Universal Analytics.

Що таке Google Analytics 4 чи GA4? Це нова система, яка використовує інший підхід до збору інформації, а також має інший інтерфейс та інструменти. Чим відрізняється ця вдосконалена версія аналітики? Докладно розберемо тонкощі налаштування Google Analytics 4, як отримати в Google Analytics 4 код лічильника. А також обговоримо багато інших питань, що виникають під час переходу зі старою на нову систему.

Принципи роботи Google Analytics: старе та нове
Google Analytics у старій або новій версії – це система аналітики, яка використовується для збору статистики щодо поведінки відвідувачів сайту. Власник ресурсу додає на сайт або додаток спеціальний код Google Analytics. Завдяки цьому інструмент отримує доступ до певних даних, необхідних відстеження статистики.

Важливо аналізувати відвідуваність ресурсу, щоб адаптувати сайт до потреб відвідувачів, а також підвищити активність користувачів. Але Google Analytics використовується для інших цілей. Наприклад, визначення цільової аудиторії. За допомогою зібраної звітності власник бізнесу може з’ясувати, кому цікавий ресурс. Він дізнається, які користувачі заходять на сайт, що за сторінки відвідують, скільки часу на ньому проводять. Ця інформація безцінна для розвитку компанії та аналізу потенційної зацікавленості в продукті чи послузі, для налаштування рекламних кампаній.

Можна також виявити неефективні та ефективні джерела трафіку. Важливість даного аналізу у цьому, що процес залучення клієнтів впливає рентабельність проекту. Компанії використовують Google Analytics, щоб відстежити результативність різних каналів та відмовитись від тих, які не приносять бажаних результатів.

Аналіз інформації – це все, що поєднує попередній варіант Universal Analytics та нову версію GA4.

Нова система проектувалась починаючи з 2017 року, але лише у 2019 році на світ з’явилася її бета-версія. Вона отримала назву «Веб-сайти та програми». 2020 року розробники внесли деякі коригування, щоб підвищити ефективність інструменту. Після цього компанія Google представила світові GA4.

Google Analytics 4 має кілька ключових функцій, які відрізняють систему від старої. Одна з найбільших відмінностей – нова модель обробки інформації. GA4 використовує спеціальний алгоритм для заповнення «прогалини» в даних. Штучний інтелект сам «добудовує» аналітику там, де традиційні методи збору не працюють. Наприклад, користувач не погодився з правилами використання файлів cookie, заблокував функції JavaScript або вважав за краще зберегти конфіденційність у режимі інкогніто.

Крім того, змінився процес збору даних. У старій версії акцент робився на сесії користувачів — перегляди сторінок. У GA4 акцент йде на дії відвідувачів, тобто на події. Така глобальна зміна архітектури системи спричинила за собою повну зміну інтерфейсу користувача.

Ось невелике введення у концепцію GA4:

Події — Events: це будь-які взаємодії користувача з сайтом або програмою. Наприклад, перегляди сторінок, натискання кнопок, дії користувача тощо. Події не вимагають додавання налаштованого коду до лічильника Google Analytics на сайті. А дехто вимірюється за замовчуванням.
Параметри — Parameters: додаткові дані, які дають контекст для кожної події. Наприклад, параметри можна використовувати для опису цінності конверсії або надання додаткової інформації: де, як і чому подія була зареєстрована.
Властивості користувача — User property: атрибути або демографічна інформація користувача.
Ідентифікатор користувача — User ID: використовується для кроссплатформного відстеження користувачів.
Щоб розібратися у всіх тонкощах, заглибимося у функціонал четвертої версії Google Analytics. Для початку розповімо,

як підключити до сайту цей інструмент. А також детально розглянемо відмінності старої та нової систем.

Переваги GA4
Google Analytics 4 — новий інструмент аналітики, що відрізняється низкою переваг. А саме:

Міжплатформова ідентифікація відвідувачів. У попередній версії користувач вважався новим, якщо він заходив із іншого браузера. Через це статистику не можна було б назвати точною. У Google Analytics 4 застосовуються одночасно 3 рівні ідентифікації. Завдяки цьому інструмент вважає відвідувачів, а не браузери чи пристрої.
Кросплатформне відстеження. Google Analytics дозволяє додавати до відстеження не лише сайт. GA4 збирає інформацію також у програмах, встановлених на пристроях з операційними системами iOS та Android. При цьому інформація зводиться в єдину звітність — за сайтами та програмами. Таку статистику легко аналізувати та з нею значно простіше працювати.
Конфіденційність даних. У старій версії Google Analytics інформація про відвідувачів збирається за допомогою файлів cookie. GA4 використовує спеціальну бібліотеку gtag.js. Вона може працювати без cookie.
Модель збору даних із використанням штучного інтелекту. Алгоритм моделювання дозволяє проаналізувати існуючі дані та зробити прогнози про відвідуваність сайту або поведінку користувачів на їх основі. Нова функція «Підказки» — «Insights» на основі ІІ автоматично виділяє для маркетологів корисну інформацію.
Більш повне уявлення про шлях відвідувача у вирві продажів на різних пристроях. Функції GA4 більше орієнтовані на вимір загального шляху покупця, а не лише на окремі показники з пристроїв, сторінок або сегментів.
Нова обробка даних. У Google Analytics 4 використовуються події замість уявлень та сегментів, які застосовувалися у Universal Analytics.
Нова ієрархія даних. Традиційна Universal Analytics має 3 рівні: аккаунт, ресурс та уявлення. У GA4 є лише рівні облікового запису та ресурсу.
Розширені функції редагування. Google Analytics 4 дозволяє змінювати, відстежувати та налаштовувати події прямо в інтерфейсі користувача.
Розгорнута статистика. У Google Analytics 4 більше інструментів, завдяки яким можна проаналізувати глибину відвідування, запити у пошуку на сайті та багато іншого. Наприклад, звіти оптимізовані за наявністю подій, а не лише візитами користувачів. Відмови тепер також розраховуються виходячи з часу відвідування, та якщо з скоєних відвідувачем дій.
Як встановити Google Analytics 4: створення облікового запису
Якщо ви раніше не використовували цей інструмент, потрібно створити обліковий запис Google Analytics. Процедура відбувається у кілька етапів.

Спочатку потрібно пройти реєстрацію в системі Google. Створіть обліковий запис, вказавши свої особисті дані: ім’я, прізвище, адресу електронної пошти, пароль. Його можна використовувати для всіх сервісів Google, у тому числі для аналітики.

Далі перейдіть до налаштування облікового запису, щоб почати збирати статистику. Необхідно вигадати назву для профілю Google Analytics та вказати параметри доступу.

Створення облікового запису GA4
У вікні також уточніть адресу сайту, часовий пояс, валюту.

До речі, на даному етапі можна створити обліковий запис на базі Google Universal Analytics. Це стара версія аналітики, якою теж можна за бажання користуватися. Вона може стати в нагоді, якщо ви хочете користуватися всім функціоналом Google Data Studio та Search Console. У GA4 поки що таких можливостей немає.

Google Universal Analytics
Щоб це зробити, на етапі створення облікового запису виконайте такі дії:

Натисніть на рядок «Показати додаткові параметри».
Виберіть «Створити ресурс Google Universal Analytics».
Уточніть адресу сайту.
Активуйте варіант «Створити лише ресурс UA».
Створити лише ресурс UA
За потреби ви можете одночасно зареєструвати ресурси двох видів: GA4 та GA. Тобто користуватися старою та новою версією, поєднуючи їх переваги. Для такої схеми оберіть відповідний варіант у налаштуваннях.

Якщо ви починаєте з чистого аркуша, ми рекомендуємо одразу використати нову версію, яка пропонується за замовчуванням. Так як вона має більше можливостей і розвиватиметься надалі, на відміну від Universal Analytics. Більш того, в майбутньому вам не потрібно буде переходити на GA4 і розмірковувати над тим, як перенести важливі звіти. Це слід врахувати на початку роботи з будь-якою аналітичною системою. Можливо, варто відразу налаштувати збір даних через наскрізну аналітику, щоб інформація надходила централізовано.

Якщо ви зупинилися на варіанті GA4, вас попросять заповнити дані про організацію. Необхідно уточнити сферу діяльності, а також розмір, тобто вказати кількість працівників. Наприклад, у невеликій компанії можуть працювати від 1 до 10 осіб. У середній – від 11 до 100 співробітників. У великій – від 101 до 500 людей. Також можна вибрати варіант «дуже велика», і це означатиме, що у фірмі працює більше 500 співробітників.

Чисельність співробітників в організації .

Далі оберіть, як саме ваша компанія збирається використовувати аналітику. Цікаві варіанти позначте галочкою. Наприклад, бізнес хоче збирати інформацію про те, як відвідувачі взаємодіють із сайтом або програмою. Також власник акаунта може бути зацікавлений в оптимізації рекламних витрат, аналізі онлайн-продажів та багато іншого. Все залежить від того, у якій сфері працює компанія.

Але ввести дані про компанію далеко не все, що потрібно. До завершення всіх налаштувань повноцінне використання аналітики неможливе. Тому необхідно звернути увагу на всі нюанси системи, щоби потім не зіткнутися з труднощами інтеграції. Якщо в штаті компанії є технічний спеціаліст, краще доручити йому завдання. А якщо ви проводите налаштування самостійно, то наступний етап – встановлення лічильника.

Налаштування інструменту: як створити лічильник Google Analytics 4
Для збору даних необхідно налаштувати потік надходження. Так починається повноцінне налаштування Google Analytics 4. Власне, це і є відповідь на питання, як створити лічильник у Google Аналітікс 4. Замість лічильника використовується термін «потік даних». Потрібно вибрати, звідки будуть відомості. Наприклад, це може бути програма для операційної системи iOS або Android. Щоб підключити Google Analytics до сайту, потрібно вибрати варіант «Веб».

Налаштування потоку даних
Адже збирати інформацію із сайту можна лише після того, як буде встановлено лічильник Google Analytics, а на сторінках ресурсу з’явиться тег.

Якщо ви даєте рекламу через Google Ads, можна зв’язати цей обліковий запис із GA4. Інтеграція двох систем надасть додаткових можливостей для аналізу статистики рекламних кампаній.

Після вибору типу потоку – сайт або програма – вкажіть адресу порталу або інформацію про програму. Потім натисніть кнопку «Створити потік».

На даному етапі система надасть акаунту ідентифікатор. У нижній частині сторінки буде вказано, які відомості почне відслідковувати система аналітики. Можна буде збирати інформацію про кліки, завантаження файлів, взаємодію з відео і так далі.

Ми розібралися, як додати сайт до лічильника Google Аналітікс 4. На цьому закінчується реєстрація в системі.

Зрозуміло, сама статистика почне збиратися після того, як ви встановите на сторінках тег, що відстежуються.

Налаштування веб-потоку
Що таке тег або ідентифікатор відстеження Google Analytics
Під час створення лічильника система генерує унікальний код Google Analytics на JavaScript. Він активується щоразу, коли людина відвідує сторінку сайту. Дані відразу надсилаються на сервер Google.

Код для багатьох сайтів майже однаковий. Різниця полягає лише в ідентифікаторі відстеження, що є рядком виду UA-000000-3. Перша група — це номер облікового запису, а друга — номер сайту або програми, пов’язаної з обліковим записом. Цей елемент вважається обов’язковою частиною коду відстеження, і сервіс Google Analytics 4 визначає, куди визначити отримані дані.

Ідентифікатор призначений для сегментації усієї зібраної інформації. Наприклад, він необхідний, якщо потрібно відстежити джерела трафіку для певного каналу на кшталт YouTube. Або використовується для сервісів коллтрекінгу, щоб передати в аналітику дані про дзвінки.

Встановлення ідентифікатора відстеження Google Аналітикс 4
Для встановлення ідентифікатора вам потрібно виконати ряд дій: скопіювати створений системою код, а потім вставити його на кожній сторінці сайту, яку слід відстежувати.

Або ж вписати код у мобільний додаток на ОС Android або iOS. Робиться це за допомогою Firebase SDK на етапі створення потоку даних.

Якщо мова йде про сайт, то згенерований системою GA4 скрипт потрібно розмістити всередині тега head в html-код ресурсу.

Після цього від системи надійде пропозиція додати інші потоки даних. Якщо вам потрібно відслідковувати кілька ресурсів або додати мобільний додаток, вкажіть їх та пройдіть процес заново. Тоді вся інформація про них теж відображатиметься у звітності GA4.

Код лічильника Google Analytics 4 — важливий елемент, який пов’язує систему аналітики та окремі потоки даних. Без його встановлення не вдасться збирати інформацію та використовувати її для аналізу.

Як зв’язати Google Ads та GA4
Власникам діючих рекламних облікових записів Google напевно знадобиться зв’язок аналітики та системи контекстної реклами. Це потрібно, щоб відомості з Google Ads відображалися у звітах. Зв’язати облікові записи нескладно, потрібно виконати ряд дій:

В обліковому записі GA4 відкрийте розділ «Зв’язок з іншими продуктами». Виберіть потрібний варіант, тобто Google Рекламу, і натисніть кнопку «Зв’язати».
Тепер вам потрібно вибрати свій обліковий запис Google Реклами.
Зв’язок із Google Рекламою
Якщо ви коректно вказали інформацію, після цього етапу вдасться об’єднати Google Ads з GA4 та отримати доступ до розширеної статистики.

Інтерфейс Google Analytics 4
Найбільша різниця між традиційною Universal Analytics і новою Google Analytics 4 — це інтерфейс користувача. Якщо ви переходите зі старої версії на GA4, то поті

Ще новини Чернівців

thumbnail
hover

Глави ДНР та ЛНР попросили Путіна...

Глави самопроголошених ДНР та ЛНР звернулися до Путіна з проханням допомогт...

thumbnail
hover

ЕС ввел свой пакет санкций против...

«Это будет большая боль для России»: ЕС ввел свой пакет санкций Министры ино...

thumbnail
hover

З чого розпочати репетиторство молодших класів?

Велика кількість людей замислювалася про те, щоб стати репетитором для діте...